Hoe haal jij de finish? Op je gympen of achter een rollator? Met deze prikkelende opdruk waren de Levenslopers in hun gele T-shirts tijdens de 4Daagse opvallend aanwezig. Iedere dag op een andere locatie van één van de 14 samenwerkingspartners van Netwerk Nonna. Zelfs tijdens de uitzendingen van Het gevoel van de Vierdaagse op NPO 1 kwamen zij voorbij.
De Levenslopers zijn met tientallen mensen van alle leeftijden in gesprek gegaan. Samen hebben zij duizenden frisgroene appeltjes (Granny’s) voor de dorst uitgedeeld. Een voorzichtige eerste conclusie is dat veel mensen zich realiseren dat zij een onzekere toekomst tegemoet gaan als het om zorg gaat. Sommigen denken erover na. Of praten erover met hun naasten. Maar concrete plannen of acties? Die hebben ze nog zelden. Het gesprek over dit urgente thema is en blijft belangrijk. Want we zijn allemaal Levenslopers. En ieder van ons haalt de finish.
Dit initiatief van Netwerk Nonna sluit aan bij de campagne Praat Vandaag Over Morgen – Initiatief van ActiZ