De Waalboog heeft al veel zaken goed geregeld, denk hierbij onder andere aan het snel sluiten van de afdelingen voor bezoek, natuurlijk is dit geen leuke maatregel zowel voor de familie als de bewoners. Maar ook praktische zaken zijn meteen opgepakt, denk hierbij aan de was. Op bepaalde tijden kunnen die bij de voordeur opgehaald en weer gebracht worden. Maar daar kunnen ook boodschapjes bij zitten, of een mooi bosje bloemen.
Alle centrale activiteiten zijn afgelast, dat is natuurlijk niet leuk, maar op afdelingen gaan activiteiten wel door. Denkt u als familielid of naaste, ik kan buiten nog iets doen, schroom niet om contact op te nemen met de locatie waar u familielid/vriend/kennis woont. Te denken valt natuurlijk aan een zangmomentje! Wij hebben toch prima zangers en zangeressen in de omgeving van Nijmegen, die een half uurtje buiten willen zingen? Misschien kunt u dat, in overleg met de uit-coördinator, dan doen voor de bewoners.
De cliëntenraad begrijpt dat het wel mogelijk is om met elkaar te telefoneren of via Skype, Whatsapp of Facetime contact te houden. Elke afdeling binnen De Waalboog beschikt over een smartphone, wij zeggen daarom ook, bel met de verzorging en maak een belafspraak!
Ook komt op dit moment de cliëntenraad niet bij elkaar, wel hebben wij regelmatig op de digitale manier met elkaar contact. Mochten er zaken zijn die u onder de aandacht van de cliëntenraad wil brengen, dan kunt u ons mailen via clientenraad@waalboog.nl.
Tot slot…
WILLEN WIJ ALLE MEDEWERKERS VAN DE WAALBOOG ONTZETTEND BEDANKEN VOOR HUN INZET! HET ZIJN ONZE HELDEN IN DEZE MOEILIJKE PERIODE!
Met vriendelijke groet,
Cliëntenraad De Waalboog