Nieuwe digitale moderne werkplek
In het verleden werden alle bestanden en applicaties beheerd via eigen interne servers. Er moest flink geïnvesteerd worden in de hard- en software. Door de ontwikkelingen binnen De Waalboog en de komst van het hybride werken was het noodzakelijk te investeren in onze huidige digitale werkplek. Het veilig werken en de toegankelijkheid van applicaties staat voorop.
Het was voor enkele zorgmedewerkers van De Waalboog even wennen; een nieuwe digitale werkplek waarbij onder andere applicaties en bestanden op een andere plek staan. Door de hulp van verschillende digicoaches (medewerkers die andere medewerkers binnen De Waalboog helpen bij ‘digitale’ vragen) en de Servicedesk van De Waalboog kon men iedereen hierbij op maat helpen.
Om iedereen goed op de hoogte te houden van ontwikkelingen heeft De Waalboog al geruime tijd een sociaal intranetplatform. Via dit platform wordt kennis met elkaar gedeeld. Dit platform is verder uitgebreid met modules om het werken nog makkelijker te maken zoals direct je email en agenda items zien, programmastarter waarmee applicaties snel geopend kunnen worden. Deze uitbreiding heeft ervoor gezorgd dat het nog meer een startplatform is geworden.
Toekomst
Binnen de afdeling I&I wordt de komende tijd nog hard gewerkt aan de verdere ontwikkeling van de digitale werkplek. Daarna volgt de implementatie van een nieuw elektronisch cliëntendossier waar we op dit moment volop mee bezig zijn in samenwerking met diverse professionals binnen
De Waalboog.