Medewerkers voelen zich steeds meer uitgedaagd om ruimte te creëren en zelf beslissingen te nemen om datgene in te zetten wat daadwerkelijk nodig is voor de bewoners. Niet langer zijn alleen de richtlijnen en werkprocedures leidend, maar juist het denken en handelen vanuit het perspectief van de individuele bewoner. Het staat buiten kijf dat alle medewerkers iedere dag opnieuw zich fantastisch inzetten om het goede te doen voor de bewoners. De Waalboog is reuze trots op de inzet en het doorzettingsvermogen van onze medewerkers en dankbaar voor alle hulp die we hebben mogen ontvangen van mantelzorgers en vrijwilligers.
De beperkingen die COVID-19 met zich meebracht, hebben natuurlijk hun weerslag gehad op de plannen die we hadden. Toch blikken we met tevredenheid terug op wat we voor ogen hadden toen we het kwaliteitsjaarplan voor 2021 opstelden. Het doel is en blijft om in te zetten op het welbevinden van bewoners; leven aan de dagen toe te voegen. In de sfeer, samenwerking en de werkwijze van zowel de zorgteams als van de ondersteunende teams, lag de focus op vier strategische beleidsthema’s:
- Persoonsgerichte zorg en welbevinden;
- Passende woonomgeving en inrichting van zorg-en dienstverlening;
- Voldoende en deskundige zorgverleners voor de verschillende (specialistische) doelgroepen;
- Slimme zorg met behulp van technologie.
Deze thema’s zijn zo essentieel dat deze de kern vormen van het nieuw te ontwikkelen strategische beleidsplan. In 2021 is in ieder geval het fundament gelegd om onze visie een passend vervolg-zo thuis als maar kan voelbaar te maken voor de bewoners en hun naasten.
Klik op onderstaande afbeelding om de volledige jaarverantwoording te bekijken.