Wanneer u gevoelens van onvrede ervaart of wanneer u klachten heeft over de zorg- of dienstverlening, dan is het belangrijk dat u dit met ons bespreekt. Vaak helpt het al om met een medewerker of diens leidinggevende te praten. Lukt dit niet of komt u er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met één van de cliëntenvertrouwenspersonen.
Cliëntenvertrouwenspersoon (CVP)
Lisanne Reijnen is de cliëntenvertrouwenspersoon binnen de Wet zorg en dwang. Ze werkt bij Adviespunt Zorgbelang en is onafhankelijk van De Waalboog. Bij haar kunt u terecht met vragen of klachten over onvrijwillige zorg. Dus als er sprake is van iets wat u moet maar niet wil, of wil maar niet mag. Ze is partijdig, staat aan uw kant en bemiddelt niet. Alles wat u haar vertelt is vertrouwelijk.
Samen met Lisanne kunt u helder krijgen wat u precies wil bereiken en wie of wat u daarvoor nodig heeft. Ze kan u informatie geven, u helpen iets bespreekbaar te maken en u ondersteunen in de voorbereiding en het voeren van een gesprek.
Lisanne Reijnen is op werkdagen te bereiken op 06 – 30 40 36 21 of via lisannereijnen@zorgbelangcvp.nl.
Klachtenregeling
Informatie over de klachtenregeling kunt u ook nalezen in de klachtenfolder. Deze folder vindt u in de foldermolen bij de entree van alle locaties van De Waalboog. In de folder zit een klachtenformulier die u kunt invullen en opsturen of in de klachtenbus/brievenbus van de cliëntenvertrouwenspersoon deponeren, op de meeste locaties te vinden bij de ingang. Vermeld dan s.v.p. uw naam en telefoonnummer of afdeling, eventueel e-mailadres.