Dat is afhankelijk per periode en per locatie. Voor de meest recente informatie over de wachtlijsten kunt u contact met ons opnemen.
Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen. Dit is slechts een overzicht. Daarnaast kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.
U bent zelf verantwoordelijk voor uw verhuizing naar De Waalboog. Binnen de verschillende locaties zijn er transportwagens die u kunt lenen om de spullen naar de kamer / appartement te brengen
Uw nieuwe kamer / appartement bij De Waalboog wordt uw nieuwe thuis. U mag alle spullen meenemen die in uw nieuwe kamer / appartement passen. De Waalboog zorgt dat er een kast en bed staat. U kunt verder wat persoonlijke spullen meenemen zoals schilderij, foto’s, klein kastje, stoel.
Uw nieuwe woning is uw nieuwe thuis. Daarom zijn bezoekers altijd welkom om te komen.
Elke kamer of appartement per locatie is verschillend. Sommige kamer hebben een eigen keukenblok en eigen sanitair. Kijk voor meer informatie op de locatiepagina of vraag het onze zorgbemiddelaars .
Ja, er is op iedere locatie een breed scala aan activiteiten. We organiseren zowel grootschalige activiteiten in de centrale ruimtes als kleinschalige activiteiten op de afdeling, woonkamer. Kijk op onze speciale activiteitenpagina voor alle activiteiten per locatie.
Om zorg, begeleiding en behandeling te krijgen van De Waalboog heeft u een zorgindicatie nodig. U vraagt deze zelf aan bij het Centrum Indicatiestelling Zorg. Of uw huisarts of een van onze zorgbemiddelaars helpt u daarbij. De meeste zorg die we aanbieden wordt vergoed op basis van de Wet langdurige zorg (Wlz) of zorgverzekeringswet. Neem contact op met onze zorgbemiddelaars. Zij helpen u verder.
Wij bieden bewoners extra zorg- en welzijnsproductie en diensten aan die niet onder de Wlz-zorg vallen. Zo bieden wij dagjes uit aan, organiseren wij activiteiten op afdeling en kunt u gebruik maken van verschillende faciliteiten zoals de wasserij, kapsalon of Waalboogbus. Voor al deze producten en diensten betaalt u zelf de kosten. U beslist natuurlijk altijd zelf waar u wel of geen gebruik van wilt maken. Kijk voor meer informatie op onze speciale pagina kosten en vergoedingen.
Alle locaties van De Waalboog zijn vanaf 1 juli 2022 rookvrij. Bewoners kunnen dan nog wel in een rookvoorziening in de tuin terecht. Bezoek en medewerkers mogen vanaf dan niet meer op onze locaties roken. Dit komt voort uit de landelijke ontwikkeling waarbij de zorg geheel rookvrij wordt. Ook andere zorgaanbieders hebben hier mee te maken. Meer hierover leest u op deze pagina.